Dag 17

Na een heerlijk ontbijtje gingen we weer op pad. We begonnen de dag met een pondje die een klein stukje van het hotel is. dsc04481dsc04654dsc04583Helaas net de pond van 8.50uur gemist samen met Rudolf en Dorrie moesten we wachten op de pond van 9.10uur rond 9.00uur kwamen er meerdere kevertjes aan en konden we met z’n allen de pond op. Na 20min waren we in Bremsnes waar de rit van vandaag pas echt begon het beloofde een pittige rit te worden van zo’n 320km. dsc04763dsc04873dsc04828Maar wel een hele mooie zo passeerde we Atlantherhaveien een traject van bruggen met 1 hele hoge met een schitterend uitzicht over het water. Na een korte foto stop weer snel verder naar de volgende pond van Solnes naar Afarnes. In Afarnes hebben we een lunch stop gehouden daar is een supermarkt, bank, apotheek, postkantoor en snackbar in 1 en daar waren ze dan kipnuggets het lievelingseten van Lisa dus die hebben we lekker opgepeuzeld inmiddels kwam de volgende pond al weer aan en daar kwamen 2 luchtgekoelde vanaf en ook wij hebben toen onze weg vervolgd. Op naar de bekende Trollstigen (een pittige kronkelweg een hele hoge berg op). Wat een schitterende ervaring eenmaal boven ook een schitterend uitzicht, ik had het idee dat we niet hoger konden. Toen we daar even rondliepen (uiteraard veel souvenirs en trollen in alle soorten en maten). dsc04927dsc05004dsc05000Zagen we van af het uitzichtpunt Marc, Marije, Jelle en Masha omhoog rijden dus veel foto’s gemaakt en later ook nog van Kasper en Amanda. Nog even wat geshopt en toen weer via de andere kant van de berg naar beneden we zijn samen met Amanda en Kasper verder gereden. Dit viel mee het was niet zon klim als de heen weg. Het laatste pondje van de dag van Linge naar Eidsdal stond al voor ons klaar toen we aankwamen en duurde maar 20min. Eenmaal aan de overkant werd het stil toen Annie aangaf dat we nog zo’n 2 uur onderweg zouden zijn naar het hotel. Poehe het was nu al kwart voor 4. Aan het aantal kilometers lag het niet maar we hebben de wegen als die van de Trollstigen nog vele malen opnieuw beleefd de een nog mooier dan de ander dat wel maar voor het mooie was ook deze trip te lang. Na het Dalsnibba uitzichtpunt op 1476meter voorbij te zijn gereden waren we nog een lange tijd onderweg eer we bij het hotel aankwamen. Eenmaal daar bleek dat wij zeker niet de laatste waren alleen Marc, Marije, Jelle en Masha waren ons voor. dsc05189dsc05224dsc05205Na wat overleg werd besloten dat we na het inchecken zouden gaan eten en dat de rest later zou eten. Na een paar slechte dagen qua eten hebben we hier de schade flink ingehaald wat een heerlijk uitgebreid buffet. Ook is hier de parkeergelegenheid top! Het kan dus wel. De kamers niet heel groot maar netjes. Na het eten hebben we Lisa lekker op bed gelegd en ben ik Kiewie gaan wassen dat had ie wel verdiend na zo’n dag hard werken. Inmiddels was iedereen veilig bij het hotel aangekomen en stonden alle auto’s uit te puffen op de parkeerplaats. De openluchtgarage was ook nog even geopend voor wat kleine dingen hoor een beetje olie en een piepje. Dat was snel gefikst Bennie hoefde zelfs zijn overal niet aan te doen. Hoe het bij de camping verloopt weet ik eigenlijk niet zo goed het schijnt dat de uitlaat van Wim en Ingrid toch niet in Trondheim is maar in Oslo en de bus van Knabbel en Babbel vertoond ook nog wat lekkage. Ik begreep dat ze direct doorrijden naar Oslo en de Fjorden links laten liggen, maar of dat het klopt durf ik niet te zeggen waarschijnlijk horen we morgen meer dan hebben we een rustdag met BBQ en een meeting met een Noorse Club.