Dag 15

Mo I Rana is not the place to be op vrijdagavond met je oldtimer in een hotel tegenover een kroeg/dancing. Rond 1.00 werden we wakker van een hoop kabaal buiten. Het bleken de bezoekers van de kroeg te zijn die lazarus door de straten heen trokken met een hoop gelach en gegil. Tevens werden de bierflessen die leeg waren her en der kapot gegooid toch minder als je je kevertje daar geparkeerd heb staan en dan ook nog zo dat je hem vanuit het raam niet kan zien. Wetende dat ie in de straat stond waar de dronken jeugd doorheen trok ben ik toch maar even gaan kijken de straat zag er op dat momnet rustig uit en de kevers stonden te slapen. Dus maar weer naar boven de politie was inmiddels ook aangeland, maar zo als het er uit zag bleef het bij een berisping en na een tijdje vertrok de politie weer. Dit was om een uur of 2, de rust keerde rond 5 uur ‘s ochtends weer. Dit is echt heel slecht geregeld door Troll travel! Naar mijn weten zouden er uitsluitend hotel zijn met een goede parkeergelegenheid, maar dit is helaas niet gelukt. Jammer toch wel 1 van de belangrijkste punten vind ik. Het hotel was verders prima maar na een korte nacht en een uitgebreid ontbijt zijn we dan toch vroeg vertrokken richting Steinkjer. We hebben weer aardig door moeten rijden, maar wel even lekker gepicknickt onderweg en uiteraard weer een hoop mooie plaatjes geschoten. dsc04051dsc04079dsc04075De wilde beesten op de foto zetten wil nog niet echt lukken zag laatst wel een eekhoorn oversteken, maar volgens Jeff is dat geen wild beest want in Center Parcs heb je ze ook. Aan het eind van de middag kwamen we aan in Steinkjer helaas weer een hotel zonder parkeergelegenheid. Voor het hotel mocht je parkeren maar hier was plek voor 2 kevers dus de rest stond een straat verder. De kamer was prima een beetje warm maar ja het was buiten ook warm. Het eten was ook wel goed alleen het was weer vis, zoveel varkensvlees als we in Finland hadden zoveel vis hebben we in Noorwegen, iedere dag dus. Maar het tempo zat er goed in bij de bediening en met binnen een uur zaten we weer op de kamer en hadden we 3 gangen achter onze kiezen. s avonds ben ik nog even met: Tally, Harm, Marja, Peter, Wouda, Lex, Will en Jan-Ago op visite geweest bij de camping. Dat was dit keer in de buurt 2km lopen werd er gezegd volgens mij was het wel iets verder, maar het was lekker weer dus dat mocht de pret niet drukken. Het is wel triest dat als je dan het campingterrein op loopt het eerste wat je tegen komt een hotel is. Het had dus dichterbij gekund wat ook wel gezellig zou zijn. Na een bak koffie en een hoop geklets zijn we rond 23.00 weer richting hotel gewandeld. Dat was best even gezellig op de camping ondanks dat er hard gewerkt werd de een was aan het koken da ander aan het barbecueën er werden autos gewassen en ook de vaat werd gedaan ondanks dat er maar 1 wasbak was voor de gehele camping. Morgen hebben we weer een lange dag we gaan naar Kristiansund via Trondheim een tocht van 310km met een kerkbezoek in Trondheim want voor veel meer zullen we geen tijd hebben.dsc04108dsc04157dsc04147