Dag 10

Lekker bijtijds opgestaan om ook weer bijtijds te kunnen vertrekken. Voor het ontbijt kwam ik op het idee (aangezien het toch een vreetschuur is en ze het waarschijnlijk niet zouden merken) om even een ontbijtje bij Mart en Ineke te brengen (dat hebben ze wel verdiend). Zo gezegd zo gedaan met een paar volle borden en een lekker gekookt eitje liep ik zo van de vreetschuur naar de camping. Daar kwam ik eerst onze hybride ovaal tegen aangezien er bij het hotel dit keer geen stroomvoorziening is mocht ie uit logeren. Vervolgens zag ik Monique die stond bij Knabbel en Babbel aan de bus te rammelen dat ze wakker moesten worden. Het bleek dat ze pas om 4.00 uur op hun bedje lagen want na de fotosessie was er nog wat nageborreld. Mart en Ineke sliepen ook nog dus mijn idee was om het ontbijt voor de bus te zetten, maar nadat ik even met Monique had staan kletsen ging de bus open en rolde Ineke eruit. Het ontbijtje viel in goede aarde en de bordjes van het rica hotel Noordkaap zijn een leuk aandenken. Nadat we zelf in de vreetschuur ontbeten hadden gingen we weer op pad. dsc02496dsc02588dsc02525Het 1ste deel van de route was het zelfde als gister maar vanaf de andere kant ziet het er toch weer anders uit. Het 2de deel was ook weer een prachtige weg veel bergen en dalen schitterend. Eenmaal in Alta aangekomen hebben we eerst benzine getankt en daarna de supermarkt in om voor ons zelf te tanken wat water, cola en een paar lekker broodjes. Daarna even gekeken waar het hotel is en toen door naar het Alta museum hier zijn eeuwenoude rotstekeningen te zien. Op de parkeerplaats kwamen we nog en Porsche club uit Finland tegen die ook een Noordkaaptocht hebben (zijn we toch niet de enige). Het humeur van Lisa was dusdanig beneden peil dat we besloten om het museum links te laten liggen en een stukje langs een “keienstrandje” te gaan wandelen (klimmen) zodat Lisa zich even uit kon leven. Nadat we wat mooie steentjes verzameld hebben in haar rendierentasje zijn we via rotsen omhoog geklommen waar we vervolgens uit kwamen op de route van het museum die we toen maar illegaal zijn gaan volgen toch best mooi de tekeningen (om ze duidelijker te maken zijn ze rood ingekleurd) veel van rendieren en een soort van Vikingboten dat zijn toch ook wel een beetje de belangrijkste dingen voor de Noren toen en volgens mij nu nog wel in ieder geval de rendieren je kan geen souvenirwinkel in zonder dat je rendier dingen tegenkomt (huiden geweien etc) het was nog best een aardige wandeling en Lisa was best moe dus het laatste stuk hebben we haar maar gedragen. dsc02832dsc02776Toen lekker naar het hotel waar we een grote kamer kregen met 3 bedden luxe hoor, maar toch Lisa der eigen bedje maar neer gezet. Het diner was een leuk schouwspel aangezien ze volgens ons niet bedacht waren op zoveel mensen. Dit wisten ze natuurlijk van te voren maar in het echt is het toch anders. Het voorgerecht (een champignonsoepje) ging nog wel, maar het hoofdgerecht was aan tafel 1 al op toen het bij de laatste tafel nog moest komen. Toch was het best goed te eten zo ook het toetje. ‘s Avonds was het een drukte van jewelste in de openlucht garage bij de kanariegele Karman van Kees en Laurence moesten de contactpunten worden afgesteld, bij de oranje kever van Amanda en Kasper is een startrelais geplaatst, de ovaal van Johan had een defecte spanningsregelaar en de ovaal van Henk en Wilma heeft wat startmotor problemen (maar Wilma kan heel goed bergje af duwen). Dit laatste probleem is nog niet helemaal verholpen maar de ovaal rijd nog wel. Bij de campingclub waren eerder op de dag ook wat problemen geweest dus bus van Fred en Klaas deed het niet meer waardoor de club pas om 14.00 uur van de camping vertrok en onderweg hadden Mart en Ineke weer panne, maar dat is gelukkig ook allemaal weer verholpen. Nou morgen weer een frisse start op naar Bardufoss een trip van 350 km. Dat zal best pittig worden zo door de bergen we zullen maar bijtijds vertrekken!