Dag 4 – 14 juni

Dag 4 Dinsdag 14 juni – op de boot

Om half 6 gaat de wekker, eruit en aankleden alle spullen opruimen en in de bus. Iedereen was al druk in de weer, waarschijnlijk moest het hele hotel de boot halen. Om 10 voor half 7 lag iedereen te wachten tot de deur van de ontbijt zaal open zou gaan, behalve Harry die sliep nog. Stipt half 7 ging de deur open en iedereen stortte zich op het ontbijt, we zagen de boot inmiddels de haven in komen. Toen iedereen z’n brood op had kwam ook Harry voor het ontbijt, in record tijd was zijn bord leeg en zat ie op de parkeerplaats in z’n kever, en nog niet eens als laatste.

We reden als hotel stoet de naar de boot, dit was op loopafstand dus we waren er zo. De campinggang was al aanwezig en stond keurig in de rij, Mart en Ineke deelde de vouchers uit. Gelukkig was het weer een stuk beter dan hoe de dag gister eindigde, de zon scheen in hoeverre dat mogelijk was op het vroege tijdstip. De bestuurders bleven in de auto en de bijrijders moesten lopend de boot op. In een lange file schuifelde we de loopplank op die jammer genoeg overliep in een trap, maar met wat hulp kwam iedereen wel boven. Sommige kever chauffeurs stonden al boven te wachten, maar alle bussen stonden nog op de kade. Na de spullen in de kamer te hebben gezet naar het buitendek om even te kijken hoe de bussen de boot op reden. Iedereen was aan boord de meeste stonden op het dek waar het goed te doen was in het zonnetje, de klok was op de boot al een uur terug en bij de Faro eilanden gaat ie nog een uur terug, een lange dag dus vandaag.

Na wat rond neuzen vonden we al snel de speelplek voor de kids, Lisa vind het er prachtig. Na daar een tijdje te hebben gezeten gingen we even naar de hut, de boot lag niet zo stil als op de reis naar Finland, dus toch maar even een pilletje ingenomen en even gaan liggen. Om 12 uur moesten we present zijn voor een lunch, hier heeft niet iedereen van genoten, veel witte gezichten en weinig eetlust, al snel dropen de meeste af naar hun hut om even languit te gaan. Jeff en Lisa hadden het ook niet naar hun zin, ik heb nog wel een bord met eten gehaald, maar daar alleen een stukje brood van op… De reacties op de weblog zijn goed bedoeld, rust maar even lekker uit op de boot, haha het merendeel wil er zo snel mogelijk af. Na een slaapje ben ik met Lisa naar het speelhok gegaan, zij is gelukkig weer in orde, voor nu tenminste. Zij en Emma leven zich lekker uit op de speelplek met nog een stel andere kinderen. Ik zie nu dat het al weer half 6is tijd om te eten. Dus word vervolgd.

Half 6 het diner……

De helft van de groep zat in het restaurant, de andere helft tja dat hoef ik denk ik niet uit te leggen. Lisa en ik gingen een poging tot eten doen, maar Lisa trok weer wit weg en wilde naar de hut terug. Daar lag Jeff ook al onder de wol, we zijn even gaan liggen en om 7 uur hebben we met z’n 3en een nieuwe poging gedaan. De eetzaal was al wat verlaten de tafels stonden al gedekt voor de 2 de lichting, maar we zijn gewoon aan een tafeltje gaan zitten. Lisa had 2 hapjes van haar K3 boterham op toen dit er op een mooie (toepasselijke) golf weer uit kwam (opletten morgen bij het ontbijt waar we gaan zitten). Ik heb wat eten op een bord geladen en Jeff en ik hebben snel wat naar binnen gewerkt wat bij mij tot nu toe binnen blijft, Jeff ligt inmiddels met Lisa in bed dus ik hoop dat daar ook alles nog in zit… Dit bootje ligt echt voor geen meter stil, ik heb wat foto’s van een passerende vissersboot gemaakt die z’n neus kwam echt een heel eind uit het water, de foto’s volgen nog.

Ik hoop dat het morgen wat beter met ons gaat en dat de boot wat stiller ligt dan dat geklots van nu. Maar goed iedereen heeft de boot in goede gezondheid gehaald, de luchtgekoelde doen het ook allemaal oké de 1 verbruikt wat meer olie dan de ander, er lekken hier en daar wat voorruiten maar als het hier bij blijft dan mogen we tevreden zijn. Wel hoor ik al mensen zeggen dat het vliegtuig terug misschien een betere optie is. De pillen hebben in ieder geval gretig aftrek, sommige lopen met armbandjes om die ze voor zeeziekte behoed, en andere lopen met een treetje bier of een fles wijn. Ieder heeft zijn eigen manier om dit avontuur te door staan. Ik zit hier met m’n laptop bij het raam net alsof ik in de trein zit en zolang ik niet te veel loop dan gaat het best. Maar dadelijk moet ik toch op zoek naar mijn cursisten voor deel 3 van de computer cursus.

Bedankt voor het lezen tot de volgende blog 🙂